Eerste lesdag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Eerste lesdag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Eerste lesdag

Blijf op de hoogte en volg Suzette

01 November 2016 | Verenigde Staten, San Diego

De jetlag lijkt eindelijk voorbij te zijn, jippie! Rond 7:30u sta ik op, kleed me aan, pak m'n spullen en ga naar beneden voor het ontbijt. In de groepsapp die ik met 7 andere studenten heb (waarmee ik gisteravond op het strand was) wordt al druk gechat over de aankomende eerste lessen. Mijn eerste begint om 8:25u en wordt gegeven door Cody. Hij vertelt dat het thema van deze week misdaad is en dat dit centraal zal staan in de discussies en opdrachten. Om te beginnen moet iedere student voor zichzelf zoveel mogelijk verschillende soorten van criminaliteit opschrijven, in de Engelse term uiteraard. Hierna kijken we een video uit een overdreven Amerikaans programma over misdaad en moord, waarna we vragen moeten beantwoorden over hetgeen we zojuist gezien en gehoord hebben. Na deze les heb ik een pauze van een kleine 2 uur, en ik app mijn nieuwe internationale vrienden of iemand zin heeft om ergens te gaan lunchen, 3 van hen stemmen in en al lopend gaan we richting Buffalo Wild Wings. Heerlijk Amerikaans; vol met tv's waarop sport wordt uitgezonden en her en der extreem zwaarlijvigen. Na het eten van de allervreemdste (maar niet vieze) kip die ik ooit heb gehad, haasten we ons terug naar school voor onze volgende les. Deze zogeheten SPIN (special interest) klas wordt gegeven door Elaine en staat in het teken van vocabulaire. Vandaag doen we de Briggs-Myers persoonlijkheidstest, waaruit blijkt dat ik een 'Executive' ben. Altijd leuk om te weten. De les eindigt om 14:15u en dan zitten mijn lessen voor vandaag erop. Door twee meiden word ik meegevraagd naar het centrum van de stad, en daar zeg ik uiteraard geen nee tegen. De Belgische William gaat ook mee. We lopen een flink stuk door de stad (waar we nauwelijks kledingwinkels e.d. zagen dus wellicht zaten we verkeerd) en we eindigen de wandeling in het Gaslamp Quarter. We gaan zitten bij Union, ook hier is er volop sport op de enorme schermen te zien. Na een heerlijke blueberry Mojito verkassen we vanwege de dalende temperatuur naar binnen, en de rest van de 'groepsapp' sluit zich bij ons aan. We eten de heelijkste burger aller tijden, war uiteraard cheddar en bacon op zit. Rond 19:30u besluiten we terug te gaan naar de campus. Morgen mag ik uitslapen, want m'n eerste les begint pas om 11:55u. Slaap lekker allemaal!

  • 02 November 2016 - 10:01

    Alita Van Der Sluijs:

    Hoi Suzette,
    heel leuk om te lezen wat je allemaal beleeft in de US of A. Hou vol met schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzette

Verslag van mijn 4 weken in San Diego, Californië.

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 6647

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 26 November 2016

Making dreams come true

Landen bezocht: