Football Sunday - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Football Sunday - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Football Sunday

Blijf op de hoogte en volg Suzette

06 November 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag staat er iets op het programma waar ik al lang naar uit kijk: een American footballwedstrijd. Ik sta op tijd op en ontmoet Sara om 9:15u bij de auto. We brengen deze terug naar de verhuurmaatschappij en nemen een Uber terug naar de school. Het is bijna 11:00u, brunch begint zo, en we hebben llebei flink honger. Eerst gaan we allebei nog naar onze kamer om onze spullen te pakken voor de wedstrijd. Na het ontbijt halen we de tickets op bij het activiteitenbureau, waarna we de bus instappen. Om 12:20u komen we aan bij het stadion, wat betekent dat we nog een uur hebben voordat we wedstrijd begint. De parkeerplaats is gigantisch, en op meerdere plekken wordt gebarbecued, gedronken en muziek gedraaid, allemaal vanuit auto's. Heerlijk Amerikaans dus. Helaas zijn de tassen van mij en Sara allebei nèt iets te groot om mee het stadion in te mogen, dus moetn we deze inchecken voor welgeteld $20. Das nog eens makkelijk geld verdienen. We haasten ons naar binnen en na lang, heel lang zoeken vinden we eindelijk onze plaatsen. Het Qualcomm Stadium is enorm, met een capaciteit van zo'n 72.000. Fantastische sfeer, jammer alleen dat ik totaal niets van het spelletje begrijp. In de rust zoek ik wat basisregels op, terwijl op het veld Hall of Fame spelers worden geëerd. Het publiek onthaalt ze alsof het superhelden zijn. De tweede helft is dankzij mijn zojuist opgedane kennis een stuk beter te volgen, en er worden een paar fraaie touchdowns gemaakt. De wedstrijd eindigt in een overwinning voor de Chargers, de Tennessee Titans moeten met lege handen terugkeren. Na de wedstrijd begeven we ons in de enorme menigte terug naar de bus. Mensen zijn euforisch, want mij is verteld dat een overwinning niet zo vaak voorkomt. Ook na afloop gaan de kofferbakken open en worden er barbecues aangestoken. Om 18:15u zijn we weer terug op de campus. Snel wat eten, want Sara en ik zijn inmiddels bijna uitgehongerd. Na het eten ga ik naar mijn kamer, om onder andere dit verslagje te schrijven. Het is nu 20:10u, maar ik vermoed dat het geen late avond zal wordken. Morgen lesdag 1 van week 2. Ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzette

Verslag van mijn 4 weken in San Diego, Californië.

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 6624

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 26 November 2016

Making dreams come true

Landen bezocht: