Finding Nemo - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Blijf op de hoogte en volg Suzette

12 November 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Eindelijk; vandaag snorkelen! Bikini aan & naar buiten. Samen met Sara en Erik ga ik naar de Vons om wat ontbijt te halen, want rond 10:15u vertrekken we naar La Jolla. Na een korte uitleg en het aantrekken van de wetsuits, lopen we naar het strand. Door de aanstaande supermaan is het water wat onstuimig en het tij erg laag, maar we gaan evengoed proberen wat vissen te zien. Helaas zijn de golven op sommige momenten vrij hoog, en ben ik vooral bezig met niet verdrinken. Hier en daar kan ik onder water wat zien, maar veel meer dan zeegras, zeewier en een rog hier en daar is het niet. Gelukkig spot een student uit onze groep een oranje gekleurde vis, dus heb ik tenminste nog enigszins interssant onderwaterleven gezien. Niet veel later mag ik mezelf bevrijden uit de greep van de Grote Oceaan en lopen we wat over het strand. Een grot die normaal gesproken volledig onder water ligt, staat nu droog en er zijn verschillende soorten dieren en planten te zien. Hermietkreeften, krabben, slakken. En zeeanemonen, waarbij iedere aanwezige man het erg grappig vindt om daar zijn vinger in te steken. Heel bijzonder. De zee wordt onrustiger en we gaan terug naar de plaats waar we onze wetsuits en snorkels hebben gekregen. Hierna ga ik met 4 anderen in een nabijgelegen restaurant taco's eten, waarna Sara, Erik en in een Uber nemen naar Pacific Beach. Na een lange wandeling besluiten we weer richting school te vertrekken, om op de campus wat te gaan eten. Ik ben moe van de lange, warme dag en val snel in slaap. Morgen staat er iets heel bijzonders op het programma...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzette

Verslag van mijn 4 weken in San Diego, Californië.

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 6633

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 26 November 2016

Making dreams come true

Landen bezocht: