Reuzenpanda's - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Reuzenpanda's - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Reuzenpanda's

Blijf op de hoogte en volg Suzette

20 November 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Jeeeeej, vandaag eindelijk naar de wereldberoemde San Diego Zoo! Met veel moeite weet ik Erik over te halen om met me mee te gaan, en nadat we de huurauto terug hebben gebracht komen we rond 11:15u aan bijnde ingang van de dierentuin. Het is compleet anders dan iedere andere dierentuin waar ik ooit ben geweest. De Zoo ligt middenin de stad, maar door de enorme hoeveelheid groen waan je je in de jungle en volledig afgezonderd van de bewoonde wereld. Maar wat deze dierentuin écht bijzonder maakt is de topattractie: panda's. Na eerst flamingo's, apen, Galapagos schildpadden, krokodillen, nijlpaarden en nog veel meer gezien te hebben, volgen we het pad dat uitkomt bij deze bedreigde diersoort. Dat beide panda's liggen te slapen maakt weinig uit; we hebben ze tenminste gezien. Hierna lopen we langs otters, stokstaartjes, giraffes, okapi's, tapirs en nóg meer diersoorten richting de uithoek van het park waar ijsberen zitten. Het aangezicht stelt ons somber. Twee ijsberen liggen, zichtbaar gedeprimeerd, opgerold verscholen in hun hok dat veelal bestaat uit gras, zand en heuvels. Niet echt hun natuurlijke leefomgeving dus. Na deze snelwandeling van zo'n 3,5 uur door de heuvels van San Diego hebben we de hele Zoo gezien. En nu willen we niet meer terug lopen, want we zijn moe. Gelukkig hebben ze hier een soort kabelbaan gebouwd die de beide uiteinden van het park met elkaar verbindt. Eenmaal terug op de campus pakken we ons Grammar boek en lopen we naar sportbar Kristy's waar we ons huiswerk voor morgen maken en wat eten en drinken. Vandaag over een week ben ik weer terug in Alkmaar, wat een vreemd idee.