Happy Halloween! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Happy Halloween! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Happy Halloween!

Blijf op de hoogte en volg Suzette

31 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag gaat het studentenleven dan toch écht bijna beginnen. Na een vreemde nacht (waarschijnlijk nog steeds door die stomme jetlag), begeef ik me rond 8:00u naar het ontbijt. Heerlijk de dag opstarten met roerei en - hoe kan het ook anders - bacon, en wat vers fruit. Om half 9 begint de introductiedag met wat registratie- en papierwerk. Twee gezichten herken ik nog van toen ik zaterdagavond aankwam bij de school. Om half 10 wordt de groep opgehaald door Connor, de activiteitencoördinator die ons een rondleiding geeft door de campus. In zijn Halloweenkostuum (houthakker) laat hij ons onder andere de wasruimte, sportzaal, yogastudio, afvalruimtes en het buitenterrein met het zwembad zien. Ook vertelt hij een aantal dingen over de activiteiten die georganiseerd worden; vrijwel iedere dag is er iets te doen. Na deze rondleiding melden we ons bij het auditorium voor een presentatie met diverse wetenswaaridgheden over de school en stad. Opvallend is dat letterlijk iedere medewerker van de school zich flink heeft uitgedost voor Halloween. Na de presentatie is er nog ruim 2 uur vrije tijd voordat om 14:00u het volgende onderdeel begint. Met een groep medestudenten besluiten we om naar de Target te gaan, welke op een kleine 10 minuten lopen is. En wat een absurde winkel is dit. Ze zeggen weleens dat ze in dit soort winkels alles verkopen, en dat is ook zo. Kleding, snoepgoed, televisies, meubels, grasmaaiers, 50'soorten shampoo: ze hebben het allemaal. Ik neem wat kleine blikjes cola mee, wat douchespullen en uiteraard een hele grote zak Cheetos. Om 14:00u melden we ons bij de receptie voor de rondleiding door de buurt. Deze wordt gegeven door Connor's collega George, die zichzelf in een zwart-wit geblokt morphsuit heeft gehesen. George toont ons onder andere dichtbijzijnde bushaltes, banken, restaurants en supermarkten. Rond 15:30u is de tour afgelopen en hebben we de rest van de dag voor onszelf. Met 7 andere studenten ga ik naar Ocean Beach, wat met een kwartiertje in de bus dichtbij de school ligt. Na een korte wandeling langs het strand ploffen we neer op het dakterras van de Ocean Brewery, met een fantastisch uitzicht over de Grote Oceaan. Omstreeks 18:30u gaat de zon onder en koelt het af, en besluiten we terug te gaan naar de campus, nadat we op de pier de zonsondergang hebben gezien. Op school eten we wat in het cafetaria, vanavond staat er pasta op het menu. We zijn moe, maar willen nog niet gaan slapen omdat het pas 20:00u is. Met 5 medestudenten loop ik naar Kristy's MVP, een nogal shady sportsbar vlakbij de school. Na twee drankjes houden we het écht voor gezien, en gaan we richting bed. Morgen is voor iedereen de eerste lesdag, welke voor mij om 8:25u start en om 14:15u eindigt. Ik ben benieuwd!