Verkiezingen op Taco Tuesday - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Verkiezingen op Taco Tuesday - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Verkiezingen op Taco Tuesday

Blijf op de hoogte en volg Suzette

08 November 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Na een kort nachtje gaat de wekker om 7:30u. Gelukkig ben ik vandaag al om 11:15u klaar en heb ik de hele middag en avond vrij. En dat is maar goed ook, want vandaag kiest Amerika een nieuwe president. Daarnaast wordt er hier ook gestemd over onder andere de legalisatie van mariuhana, vervorming van de doodstraf en de bouw van een nieuw stadion in de binnenstad voor de Chargers. Na de les spring ik onder de douche en wil ik een wasje doen, maar om een of andere vreemde reden werkt mijn betaalkaart niet. Een probleem wat ik ergens deze week op moet zien te lossen. Ik word meegevraagd om naar Fashion Valley, een winkelcentrum, te gaan en rond 15:00u stap ik samen met Desirée, Sara en Franzi in de Ubertaxi. Om half 7 nemen we de volgende Uber richting het centrum van San Diego, waar we Teddy, William, Erik en Loula ontmoeten om met z'n 8en te gaan eten voor Taco Tuesday. Iedere dinsdag zijn bij vrijwel ieder restaurants taco's flink afgeprijsd, waardoor er veel mensen in horecagelegenheden te vinden zijn. We ploffen neer in een vreemd Mexicaans restaurant in een ogenschijnlijk slechte wijk, maar voor de prijs van het eten mogen we niet klagen. Op de televisies zijn uiteraard de verkiezingen te volgen. Het handjevol mensen dat er zit kijkt lichtelijk paniekerig toe hoe Trump steeds meer de leiding van Clinton overneemt, en zelfs een voorsprong begint op te bouwen. Na het niet zo geweldige eten nemen Erik, Sara, William, Desirée en ik wederom een Uber, dit keer naar Gaslamp Quarter. De meeste cafés zitten vol met mensen die zitten te eten en drinken en ondertussen de verkiezingen volgen. We gaan naar TGI Friday's, wat ik nog ken van de stedentrip naar Praag die ik eerder dit jaar met Kevin heb gemaakt. Het is er niet erg gezellig en druk, maar het eten & drinken is prima geprijsd en ook hier zijn de verkiezingen te volgen. Paniek slaat om in shock, als alles erop begint te lijken dat Trump dus tóch president gaat worden. Rond 22:30u gaan we terug naar de campus, waar het bij iedereen in seze democratische staat begint te dagen dat een rijke sinaasappel met een grote mond de nieuwe 'baas van de wereld' gaat worden. Rond middernacht wordt officieel bekend gemaakt dat Donald Trump de nieuwe president van de VS is. Er gaan een aantal interessante dagen aankomen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzette

Verslag van mijn 4 weken in San Diego, Californië.

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 6651

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 26 November 2016

Making dreams come true

Landen bezocht: