Go Lakers! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Go Lakers! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Go Lakers!

Blijf op de hoogte en volg Suzette

15 November 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag weer vroeg op, maar gelukkig ook vroeg klaar. Al om 11:15u zitten mijn lessen erop. Ik heb met Sara afgesproken om naar de supermarkt te gaan om wat eten en drinken te halen, want het gaat een lange dag worden. Om 13:45u stappen we de bus in richting Los Angeles, waar we met een groep van zo'n 50 man naar de NBA wedstrijd tussen de LA Lakers en Brooklyn Nets zullen gaan. De buschauffeur is op zijn zachtst gezegd niet de beste bestuurder, en zijn maatje die de navigatie verzorgt heeft totaal geen idee hoe hij de instructies van Google Maps moet lezen. Na twee stops en 45 minuten rijden we eindelijk de snelweg op. De wedstrijd begint om 19:30u, maar het is zeker 2 uur rijden naar LA, files niet meegerekend. Daarnaast ligt het Staples Center middenin de stad en zal het dus ook daar flink druk zijn. Om 19:15u komen we eindelijk aan bij het stadion, en we haasten ons naar binnen. De plekken zijn prima; op de 3e ring, 2e rij. Het is een groot stadion, dus we kunnen alles prima zien. Ook dit is weer precies zoals op tv: uitbundig dansende mensen voor de camera, cheerleaders, en natuurlijk de kisscam! De sfeer in het bijna volle stadion is fantastisch. Da's dan weer een voordeel van basketbal; er wordt vaak gescoord. De wedstrijd eindigt in een overwinning voor de thuisploeg. Na de wedstrijd begeven we ons weer naar de bus, en rond 00:30u zijn we weer terug op de campus.