Roadtrip to LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Roadtrip to LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Roadtrip to LA

Blijf op de hoogte en volg Suzette

05 November 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanochtend om 8:00u opgestaan om rustig te kunnen douchen en alle nodige spullen te pakken, want vandaag ga ik naar LA! Samen met Franzi, Desirée, Erik, William en Sara vertrekken we rond 10:30u vanaf de campus. Ik ben degene die vandaag achter het stuur zal zitten. Het is flink warm buiten, zo'n 26 graden, maar gelukkig doet de airco z'n werk. De eerste stop is het Hollywood bord in de heuvels van Californië. Vanaf het observatorium hebben we een prachtig uitzicht over de immense stad én natuurlijk de herkenbare witte letters tegen de bergwand. Het voelt erg surreëel om iets te zien, wat je normaal gesproken alleen op tv voorbij ziet komen. Na ongeveer een halfuurtje stappen we weer in de auto naar de volgende stop: de Walk of Fame op de Hollywood Boulevard. We vinden een parkeergarage waarin we het eerste uur gratis kunnen staan, jeej! In de warmte lopen we over de sterren van de sterren. Niet alleen bestaande personen hebben hun eigen plek in deze straat; ook fictieve figuren als Mickey Mouse, Tarzan en Godzilla zijn vereeuwigd. De ster van Donald Trump hebben we helaas niet gevonden, maar dit komt waarschijnlijk door de voorstanders van deze kandidaat die erop stonden om mensen over zijn plannen en visie te vertellen. Ook een Scientologykerk ontbreekt niet in het straatbeeld. In een van de vele winkeltjes koop ik twee souvenirs; 1 voor thuis en een kleinigheidje voor m'n zus. Hierna lopen we terug naar de auto om door te rijden naar Beverly Hills. Jammer is alleen dat het eerste gratis uur nèt 5 minuten verstreken was, en we $15 (ja, echt waar) moesten betalen. We rijden naar Beverly Hills en Rodeo Drive, waar de allerrijksten hun tijd doorbrengen. Villa's, heel veel vreselijk mooie sportwagens en winkels zonder prijskaartjes tot in het oneindige. We lopen een klein rondje, want het is inmiddels al 17:30u. Op naar de laatste stop: de pier van Santa Monica. Vooral beroemd vanwege de attracties (vooral het reuzenrad is een eyecatcher) die er te vinden zijn. Op de pier zelf halen we wat te eten, waarna we met z'n zessen de achtbaan in gaan. Heel bijzonder om vanaf dit punt uit te kunnen kijken over het strand, de Grote Oceaan en natuurkijk de stad. Rond 20:30u lopen we via de arcade terug naar de auto. We houden ons hart vast voor het parkeertarief, aangezien we best wel even weg zijn geweest. Tot ieders grote verbazing hoeven we slechts $1.25 (ja, echt waar) af te rekenen. We laten de stad achter ons, en komen om 23:15u aan bij de campus. Morgenochtend moet ik vroeg op om de huurauto terug te brengen, en de rest van de dag staat de American footballwedstrijd op het programma waar ik al erg lang naar uit kijk. Heb er zin in!

• 06 November 2016 - 12:52

Alita:

Wat ontzettend stoer van je om gewoon naar LA te rijden. Ik neem aan dat het een grote auto was. En ook nog een automaat? Het is erg leuk om je verslagen te lezen. Kan je er ook foto's aan toevoegen?

• 06 November 2016 - 23:38

Guido:

Zo'n studie had ik vroeger ook wel willen volgen :-)